Dodajmy, że jest to trzeci spośród siedmiu odcinków S11 w Wielkopolsce dla których Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uzyskała pozytywną opinię dotyczącą środowiskowych uwarunkowań. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026 - 2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej DK11. Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie.
Jak informują przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nowy odcinek drogi ekspresowej S11 przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ.
Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP).
Warto dodać, że obwodnica Szczecinka jest już gotowa od 2019 r. W tym miesiącu ma zostać również oddany odcinek między Koszalinem a Bobolicami.
Natomiast wspólny odcinek S11 i S6 Kołobrzeg – Koszalin działa już od kilku lat.